Willis Gibson se zapsal do historie Tetrisu! Po čtyřiatřiceti letech odolávání se stal americký teenager hráčem, který “porazil” Tetris. Nejedná se však o obyčejné vítězství, které by znamenalo dosáhnutí nejvyšší úrovně. V Tetrisu, nejslavnější videohře na světě, znamená vítězství něco zcela odlišného – hru doslova rozbít.
Tetris, vytvořený programátorem Alexejem Pažitnovem, je základem herního průmyslu již téměř čtyři dekády. Jednou z jeho nejznámějších verzí je Tetris pro NES, který doposud nikdo nedokázal dohrát do konce. Až do dneška!
Willis Gibson, alias Blue Scuti, doslova rozbil Tetris a překonal rekord!
Třináctiletý rekordman, známý jako Blue Scuti, se stal prvním hráčem, který rozbil Tetris na NES. Tento student z Oklahomy zaznamenal triumf po 38 minutách hry, kdy složil 1 511 řádků ve 157. úrovni, přestože hra pro NES nabízí 255 úrovní. Ale co to znamená pokořit Tetris?
Vysvětlení je jednoduché. Vývojáři hry nepředpokládali, že by se někdo mohl dostat tak daleko. Od 138. úrovně začíná hra mít problémy s obarvováním kostiček, což znesnadňuje hru, ale to je teprve začátek.
Pokud hráč vyčistí přibližně 1 550 řádků, hrozí kvůli chybě v kódu tzv. kill screen – zamrznutí hry. Tento moment je považován za skutečné vítězství v Tetrisu. Blue Scuti dosáhl tohoto momentu, a dokonce jej překonal o dvě úrovně. První možný kill screen může nastat již ve 155. úrovni.
Tetrisová komunita je díky své aktivitě dobře informovaná o těchto podrobnostech. Před třemi lety programátor Greg Cannon dokonce dostal svůj program do 237. úrovně, než hra spadla. A i když se zdá, že umělá inteligence má větší šanci dosáhnout úrovně 255, Blue Scuti ukázal, že i člověk může dosáhnout neuvěřitelných výšin.
Před pár lety bylo dokonce dosažení úrovně 155 považováno za nemožné. Tehdy byl považován za vrchol level 29, kde kostky padají tak rychle, že je lidské reakce nemohou stíhat. Pak ale přišel hypertapping, technika umožňující hráčům přesouvat kostky rychlostí, o které se předtím jen snilo.
Technický pokrok v ovládání hry umožnil hráčům dosáhnout dříve nesplnitelných cílů. Tato technika umožnila hráči Thoru Aackerlundovi dosáhnout 30. úrovně Tetrisu na NES již před čtrnácti lety. Blue Scuti nyní posunul hranice ještě dále, čímž dokázal, že i v klasických hrách jsou stále nové výzvy a překážky k překonání.