Fanoušci Zaklínače se konečně dočkali! Po letech spekulací a čekání CD Projekt RED na The Game Awards 2023 konečně odhalil první střípky informací o čtvrtém dílu. Režisér hry Sebastian Kalemba a producentka Gosia Mitręga v následných rozhovorech prozradili dva klíčové detaily, které potěší nejednoho fanouška.
The Witcher 4 – novinky RH
Zaklínač 4 : vše co víme!
Velikost mapy: Divoký hon v novém kabátě?
Mapa ve hře The Witcher 4 bude, dle slov Kalemby v podcastu Friends Per Second, rozlohou srovnatelná s tou ve třetím díle. Můžeme se tedy těšit na rozsáhlý svět plný dobrodružství a úkolů, kterých by mělo být přibližně stejně jako v Divokém honu. Kalemba zároveň zdůraznil, že se nechtějí honit za čísly a cílem není udělat hru co největší, ale co nejlepší. “Máme obrovské ambice,” prohlásil. “Hlavním cílem je, aby byl zážitek neodolatelný.” Kvalita bude mít přednost před kvantitou, slibuje režisér.
Gwent: Karetní král se vrací!
V rozhovoru pro Easy Allies Kalemba a Mitręga potvrdili to, na co mnozí čekali: do hry se vrací oblíbená karetní minihra Gwent! “Milujeme Gwent a nasloucháme zpětné vazbě publika, takže ano, Gwent bude součástí zážitku,” prohlásili vývojáři. O detailech zatím mlčí, ale už jen samotná přítomnost Gwentu v Zaklínači 4 je pro fanoušky skvělou zprávou.
A teď k tomu nejzajímavějšímu – multiplayeru. CD Projekt RED sice oficiálně nic nepotvrdil, ale v herní komunitě se šušká, že by Zaklínač 4 mohl nějakou formu multiplayeru obsahovat. A my v redakci si myslíme, že by to dávalo smysl. Vzpomeňme si na Cyberpunk 2077, kde se původně na multiplayeru pracovalo, i když z něj nakonec sešlo.
Nyní si představte implementaci Gwentu do Zaklínače 4. Gwent už dávno není jen minihra, ale plnohodnotná samostatná hra s propracovanou komunitou. Jeho zakomponování do Zaklínače 4 jako multiplayerového režimu by bylo geniálním tahem. Představte si, že byste se po náročném dni plném lovu monster mohli utkat s přáteli v napínavém karetním souboji v útulné taverně!
Samozřejmě, to je jen naše spekulace v redakci Ráj Hráče. Možná se dočkáme i kooperativních prvků v hlavním příběhu, nebo něčeho úplně jiného. Ale vzhledem k popularitě Gwentu a předchozím experimentům CD Projekt RED s multiplayerem se zdá, že online složka v Zaklínači 4 je více než pravděpodobná.
Ciri: Proč právě ona?
V Zaklínači 4 se do centra dění dostává Ciri, Geraltova schovanka a jedna z nejoblíbenějších postav celé ságy. Proč se ale CD Projekt RED rozhodl pro ni? Důvodů je hned několik. Její příběh, i když v Zaklínači 3 dostal uspokojivé zakončení, nechal otevřené dveře pro další dobrodružství. Fanoušci toužili po tom, aby se s Ciri znovu setkali a prozkoumali její cestu, ať už se stala zaklínačkou, císařovnou, nebo se vydala vlastní cestou. Navíc, Ciri disponuje unikátními schopnostmi teleportace a manipulace s časoprostorem, které slibují svěží a dynamické herní mechanismy, jenž v sérii Zaklínač dosud nebyly plně prozkoumány.
Kromě herního potenciálu je Ciri silná a komplexní postava, která si získala srdce fanoušků. Její nezávislost, odhodlání a pohnutá minulost z ní dělají ideální protagonistku pro novou ságu. Oproti Geraltovi nabízí Ciri také odlišný pohled na svět Zaklínače. Její mládí, zkušenosti a vazby na různé frakce a postavy přináší novou perspektivu a umožní prozkoumat svět z dosud neviděného úhlu. Volba Ciri tak otevírá dveře novým příběhům, které mohou obohatit a prohloubit svět Zaklínače, a zároveň potěšit jak stávající fanoušky, tak přilákat nové.
Zatím to vypadá, že The Witcher 4 má našlápnuto stát se důstojným nástupcem Divokého honu. Rozloha mapy slibuje hodiny zábavy, návrat Gwentu potěší strategické duše a Ciri jako hlavní postava otevírá dveře novým příběhovým možnostem. Po katastrofě jménem Cyberpunk 2077 se zdá, že se CD Projekt RED konečně vrací na správnou cestu a my se se můžeme těšit na další nezapomenutelné dobrodružství ze světa Zaklínače.