Nové GTA 6 patenty od Take-Two Interactive nám dávají vzrušující nahlédnutí do technologické budoucnosti, kterou Rockstar Games možná chystá pro nejočekávanější hru dekády. Druhý trailer na Grand Theft Auto VI nám opět připomněl, proč na tuhle hru čeká celý svět s takovým napětím. Vice City pulzuje životem, detaily berou dech a i když si na finální jízdu počkáme až do května 2026, každá nová informace je velkým vzrušením. Na sociálních sítích, konkrétně díky účtu @GTA6Alerts na platformě X, objevila fascinující skládačka – přehled deseti patentů vlastněných společností Take-Two Interactive (mateřská firma Rockstar Games). Ačkoliv není oficiálně potvrzeno, že všechny tyto technologie budou stoprocentně využity právě v GTA VI, jejich popis a zaměření silně naznačují, jakým směrem se Rockstar ubírá a jaké technologické orgie pro nás chystá. Pokud se byť jen část z nich ve hře objeví, máme se na co těšit – tohle bude skutečně hra nové generace!
Revoluce v pohybu a animacích postav: Realismus díky GTA 6 patentům?
Zdá se, že Rockstar klade obrovský důraz na to, aby postavy v GTA VI působily živěji a uvěřitelněji než kdykoliv předtím. Hned několik GTA 6 patentů se totiž zaměřuje právě na animace a pohyb. Například patent US10395410B2 popisuje systém pro realistické animace postav, které by se měly přirozeně ohýbat, pohybovat a reagovat na okolí s dosud nevídanou plynulostí a věrností. Představte si nejen dokonale animované hlavní hrdiny, ale i každého NPC na ulici, což by dodalo každé honičce, přestřelce či náhodnému setkání na autenticitě.
Na to navazuje patent US11951384B2, který se věnuje prediktivnímu pohybu těla a rukou. Tento systém by měl využívat kombinaci motion capture dat a umělé inteligence k tomu, aby gesta jako objetí, podání ruky nebo jakákoliv jiná interakce mezi postavami vypadala naprosto přirozeně a plynule, bez trhaných přechodů. A aby toho nebylo málo, modulární animační systém (patent US11620781B1) by mohl umožnit postavám dynamicky adaptovat své pohyby (běh, boj, tanec a další aktivity) na aktuální situaci ve hře v reálném čase, čímž by se eliminovala potřeba předem definovaných, často opakujících se animací. Tyto GTA 6 patenty tak slibují skutečný vizuální posun.
Svět plný detailů: Od realistického potu po inteligentní obyvatele Leonidy
Další sada patentů naznačuje, že Rockstar chce posunout realismus herního světa na zcela novou úroveň. Patent US10685152B2 se například zaměřuje na simulaci chování tekutin na různých 3D površích. Co to znamená v praxi? Že pot na rozpálené kůži bude vypadat jinak než na propoceném tričku, krev bude realisticky stékat po různých materiálech a déšť bude vytvářet autentické louže a mokré povrchy. Očekávejte tedy svět, který na počasí a fyzické interakce reaguje mnohem uvěřitelněji.
A co samotní obyvatelé fiktivního státu Leonida? Patent US11684855B2 pro chytrou navigaci NPC postav využívající graf silniční sítě slibuje, že chodci a řidiči budou reagovat na svět kolem sebe a na sebe navzájem mnohem realističtěji a plynuleji. Už žádné bizarní otáčení aut bez zjevného důvodu nebo chodci narážející do zdí – provoz a pohyb davů by měl působit naprosto přirozeně a organicky.
Grafika nové generace a svět bez kompromisů v detailech díky GTA 6 patentům
Vizuální stránka je u série GTA vždy klíčová a GTA 6 patenty naznačují, že šestý díl v tomto ohledu rozhodně nezklame. Patent US12263404B2 popisuje technologie pro renderování nové generace, které by měly zajistit čistou, ostrou a detailní grafiku s komplexním a realistickým nasvícením, a to vše s ohledem na optimalizaci, aby váš hardware “neshořel”. Na to navazuje patent US11978162B2, který se věnuje kontinuální úrovni detailů modelů. To by v praxi znamenalo konec rozmazaným texturám v dálce, mlze zakrývající nedokonalosti nebo náhlému doskakování objektů (pop-in). Budovy, automobily i postavy by měly vypadat ostře a detailně jak zblízka, tak při pohledu z velké dálky.
Online zážitek bez přerušení a bezpečnější transakce ve hře
Pro miliony fanoušků GTA Online je tu také velmi slibná zpráva v podobě patentu US11794114B2. Ten popisuje systém, který by měl umožnit hráčům přecházet mezi online seancemi bez jakýchkoliv načítacích obrazovek. Představte si možnost plynule se připojit k přátelům nebo volně prozkoumávat masivní online svět bez frustrujících přerušení! A aby vše ve virtuální ekonomice fungovalo hladce a bezpečně, patent US11992755B2 se zaměřuje na správu transakcí v herním světě. To by mohlo znamenat rychlejší, bezpečnější a možná i propracovanější systém pro obchodování, nákupy a provádění herních loupeží.
Konec cheaterům? Naděje v novém anti-cheat systému
A konečně, něco, po čem volají hráči snad všech online her – efektivní a nekompromisní anti-cheat. Patent US11273380B1 popisuje systém, který by měl skrývat klíčové herní proměnné takovým způsobem, jenž by měl hackování a podvádění učinit prakticky nemožným. Pokud by se Rockstaru podařilo tuto technologii úspěšně implementovat, mohlo by to znamenat skutečnou revoluci v boji proti nepoctivým hráčům a výrazně zlepšit zážitek z GTA Online.
Je důležité znovu zdůraznit, že toto je pravděpodobně jen zlomek technologií, na kterých Rockstar Games pro své budoucí projekty (a doufejme, že tedy i pro GTA VI) pracují. Samotná existence patentu sice nezaručuje jeho stoprocentní využití ve finální hře, ale jasně ukazuje směr, jakým se vývojáři ubírají, a jejich obrovské ambice posunout hranice interaktivní zábavy opět o pořádný kus dál. Grand Theft Auto VI se i na základě těchto technologických náznaků rýsuje jako titul, který bude chtít definovat novou generaci open-world her.