Tohle je fenomén! Film Minecraft, adaptace jedné z nejpopulárnějších videoher všech dob, doslova explodoval v kinech a přepisuje historické tabulky. Studio Warner Bros. ve spolupráci s Legendary Pictures trefilo jackpot a po úspěchu Barbie slaví další masivní hit. Očekávání byla vysoká, ale realita je překonává – MineCraft míří za rekordním úvodním víkendem a stává se kulturní událostí, která plní kinosály nadšenými (a hlasitými) fanoušky.
Rekordní Tržby Minecraft filmu a Potenciální Sesazení Maria
Čísla mluví sama za sebe. Jen za pátek film utržil ohromujících 55 až 58 milionů dolarů (včetně cca 10,5 milionu z předpremiér). Celý víkendový debut v domácích (severoamerických) pokladnách se odhaduje na neuvěřitelných 130 až 145 milionů dolarů, přičemž některé odhady míří až k 155 milionům! To z kostičkovaného filmu dělá jednoznačně nejúspěšnější start filmu v roce 2025, který hravě překonává únorový debut Captain America: Brave New World (88,8 milionu).
A co víc, pokud se potvrdí horní odhady a tržby překonají 146,4 milionu dolarů, Minecraft sesadí z trůnu Super Mario Bros. ve filmu a stane se nejúspěšnějším debutem videoherní adaptace všech dob! To je monumentální úspěch pro film, jehož první trailer přitom čelil kritice fanoušků.
Fenomén v Kinech: Tanec v Uličkách a Citování Steva
Kostičkovaný svět se v kinech stal něčím víc než jen filmem. Zprávy z amerických kin popisují elektrizující atmosféru – sály plné dětí a teenagerů, kteří hlasitě reagují, citují hlášky ze hry, křičí memy a dokonce spontánně tančí v uličkách, zejména když na plátně zazpívá Jack Black v roli bizarního řemeslníka Steva. Přirovnání k Rocky Horror Picture Show pro teenagery mluví za vše. Zajímavé je i hodnocení: zatímco kritici na Rotten Tomatoes udělili filmu jen 48 %, diváci jsou nadšení (87 % kladných hodnocení, CinemaScore B+, ale A- u diváků pod 18 let).
K obrovské popularitě přispívá i geniální marketing. Po počáteční kritice trailerů (nelíbil se live-action styl a vzhled ovcí) studio upravilo komunikaci a ujistilo fanoušky, že film zůstane věrný hře. Obrovský dopad má také spolupráce s McDonald’s – Minecraft Happy Mealy jsou extrémně populární a lidé údajně na drive-thru citují hlášky Steva (Jack Black). K úspěchu přispívá i hvězdné obsazení (Jason Momoa, Jack Black, Danielle Brooks, Emma Myers, Sebastian Eugene Hansen) a masivní dosah na sociálních sítích (přes 772 milionů uživatelů dle RelishMix).
Finanční Hody a Naděje pro Kina
S rozpočtem kolem 150 milionů dolarů je už teď téměř jisté, že snímek bude vysoce profitabilní. Bod zvratu se odhaduje kolem 375 milionů dolarů celosvětově, ale vzhledem k masivnímu startu jen v USA je velmi pravděpodobné, že film bude následovat trajektorii Super Mario Bros. a mohl by celosvětově překonat hranici 1 miliardy dolarů.
Úspěch je také obrovskou vzpruhou pro celý filmový průmysl a kina. Po slabším období na začátku roku film dokázal přilákat masové publikum, včetně lidí, kteří do kina chodí jen zřídka, a výrazně snížil propad tržeb oproti loňskému roku. Je to důkaz, že silné značky a dobře cílený marketing stále dokážou plnit sály a že nás možná čeká silná letní filmová sezóna.
Minecraft film je zkrátka kulturní i finanční fenomén, který potvrzuje obrovskou sílu videoherních adaptací na velkém plátně. Warner Bros. a Legendary mají v rukou další zlatý důl.