Pamatujete si na ten dechberoucí šestiminutový trailer, kterým CD Projekt RED na The Game Awards 2024 otevřel brány do nové ságy Zaklínače? Potvrdil to, co fanoušci tušili už od konce Divokého Honu – hlavní postavou Zaklínače IV (prvního dílu nové trilogie) nebude Geralt z Rivie, ale Cirilla Fiona Elen Riannon, známá prostě a jednoduše jako Ciri. Vývojáři nyní poodhalují, co tato volba znamená pro hratelnost a směřování série.
Ciri: Zaklínačka s Vlastní Cestou
Podle Ciana Mahera, zodpovědného designéra za svět a lore Zaklínače, se titul “Zaklínač” vždy vztahoval jak ke Geraltovi, tak k Ciri. Dokonce naznačil, že pro celkový příběh je Ciri možná ještě důležitější než sám Geralt. O Bílém Vlkovi vývojáři zatím mlčí, i když jeho úplná absence v nové hře se zdá nepravděpodobná. Hlavní pozornost je ale upřena na Ciri. Její relativně čerstvé přijetí mezi profesionální lovce monster znamená, že si teprve utváří svůj vlastní kodex a přístup k řešení problémů. A právě v tom vidí herní ředitel Sebastian Kalemba obrovský potenciál pro hráčskou volnost.
“Chceme hráčům umožnit, aby ji definovali,” vysvětluje Kalemba v rozhovoru pro IGN. “Ona si utváří svůj vlastní kodex podle svých vlastních podmínek. Způsob, jakým se vypořádává s monstry, s úkoly, s dobrodružstvími – je to její vlastní unikátní cesta. Chceme postavit hráčskou volnost do středu dění.“ Kalemba popisuje Ciri jako postavu, která se méně spoléhá na kalkul a více následuje své srdce, vášeň a instinkt. To by mělo hráčům umožnit výrazněji ovlivňovat nejen příběhové důsledky, ale i samotnou hratelnost. Dostaneme prý více nástrojů, abychom měli pocit, že sami definujeme svůj zážitek.
Poučení z Cyberpunku: Rozmanitější Gameplay a Volnost hry Zaklínač 4
Sebastian Kalemba také přiznal, že Cyberpunk 2077 nabídl v porovnání se Zaklínačem 3 rozmanitější hratelnost a větší svobodu při tvorbě postavy a řešení situací. A právě tohle je lekce, kterou si studio chce přenést do Zaklínače IV. Nejde jen o vylepšení soubojového systému z Divokého Honu, ale také o lepší sladění hratelnosti s možnostmi průzkumu světa a interakce s ním. Cílem je dát hráčům více příležitostí cítit, že jejich volby mají skutečný dopad.
CD Projekt RED Zůstává Věrný Singleplayeru
V době, kdy herní průmysl stále více sází na live-service modely a nekonečné online zážitky, přichází od CD Projekt RED jasné potvrzení jejich filozofie. Jak nedávno uvedl CEO společnosti Michał Nowakowski, studio zůstává věrné tvorbě příběhově bohatých singleplayerových RPG. Po úspěchu Zaklínače 3 a vzkříšení Cyberpunku 2077 (díky opravám a skvělému DLC Phantom Liberty) se nehodlají odklonit od toho, co jim jde nejlépe: vytváření komplexních světů, silných postav a nelineárních příběhů. Odmítají model live-service her s mikrotransakcemi a battle passy a chtějí hráčům i nadále dodávat kompletní herní zážitky.
Kombinace oblíbené postavy Ciri v hlavní roli, důrazu na hráčskou volnost inspirovaný Cyberpunkem a potvrzeného závazku k singleplayerovým RPG dělá ze Zaklínače IV jeden z nejočekávanějších titulů nadcházejících let. I když si na něj ještě nějaký ten rok počkáme, už teď je jasné, že CD Projekt RED má velké ambice.