Destin Legarie z IGN se nedávno vydal do zóny v rámci dema STALKER 2: Heart of Chornobyl. Ačkoliv dvě hodiny nejsou dost na to, aby odhalil všechna tajemství, získal pocit, že GSC Game World chystá něco velkého. Pojďme se podívat na jeho dojmy z hraní.
Celý článek je zde.
PŘEDOBJEDNÁVKA STALKER 2
Prozkoumejte rozsáhlou uzavřenou zónu Černobylu plnou nebezpečných nepřátel, smrtících anomálií a silných artefaktů.
Volby s dalekosáhlými následky
Legarieho zaujala především svoboda volby a propracovaný systém následků. I zdánlivě malá rozhodnutí mohou ovlivnit další průběh hry. “Někdy se vám stane, že NPC náhle ukončí úkol bez odměny, protože jste vyrabovali tělo jejich mrtvého přítele,” píše Legarie.
“Když se vám to stane několikrát, začnete si dávat pozor i při běžných úkolech, o kterých byste normálně ani nepřemýšleli.”
Krása a nebezpečí zóny STALKER 2
Demo začínalo vstupem do “Enter the Zone“, po kterém se hráč ocitá v noci a začíná pátrat po anomáliích a artefaktech. “Tyto oblasti vypadají úžasně jak na PC, tak na Xboxu,” chválí Legarie grafickou stránku hry. Hráč se v demu seznámí s novou postavou jménem Skif a s novými technologiemi, jako je detektor Gilka-1 pro hledání artefaktů.
V otevřeném světě na hráče čeká mnoho zajímavých setkání a vedlejších úkolů. Legarie narazil například na NPC postavu ohrožovanou bandity, a po jejich zlikvidování získal nové úkoly. “Tohle je skvělý příklad toho, jak může jeden malý vedlejší úkol přerůst v mnohem větší a propracovanější příběh, který byste jinak mohli minout,” popisuje Legarie.
Nebezpečí číhá na každém kroku
Zóna je plná nebezpečí, ať už v podobě mutantů nebo anomálií. Hráči se musí mít na pozoru před krvelačnými Flesh Mutants a Bloodsuckers, ale i před zdánlivě neškodnými poli s květy máků, které vás mohou uspat. “Nejenže to dělá souboje a pustiny zóny zajímavějšími, ale také to nabízí úžasné momenty, když se díváte na krásné rudé květy máků a víte, že se tam musíte opatrně vydat a projít jím, abyste splnili svůj cíl,” píše Legarie.
Správa zdrojů je klíčová
Legarie zdůrazňuje důležitost správného hospodaření se zdroji, jako je munice a jídlo. Hlad a únava mají negativní vliv na hráčovy schopnosti, zatímco nedostatek munice ho může dostat do prekérní situace. “Tento druh hospodaření se zdroji dobře zapadá do celkového pocitu, který se tento utlačující svět snaží vyjádřit, a připomíná vám, že každý souboj by měl být považován za vypočítané riziko.”
Gear Hub
Přemýšlíte nad nákupem lepší grafické karty, abys rozjel tuhle pecku?
Nadějné vyhlídky
Celkově Legarie hodnotí svou zkušenost s demem STALKER 2 velmi kladně. Hra ho uchvátila svou atmosférou, rozmanitostí a svobodou volby. “Nemůžu se dočkat, až se do tohoto světa vrátím a zjistím, do jakých dalších problémů se Skif dostane,” uzavírá Legarie.
Plná verze vychází 20. listopadu a my se v RH už teď nemůžeme dočkat!