V této aktualizaci dojde opět k pár zajímavým změnám. Seznámíme se s novou hrdinkou – Lilliou, chrabrou strážkyní Ionie. A dále se dočkáme návratu herního režimu ‚Nexus Blitz‘.
V této aktualizaci nesmíme zapomenout na upraveného Swaina. Ten by díky vyšší kadenci kouzel a delšímu dosahu měl opět nabrat sílu a to na středové lajně (mid), nebo na pozici podpory (support).
Další změnou je kromě jiných opětovný ‚nerf‘ Aphelia, který v dobrých rukou stále dominoval. „200 let kolektivních zkušeností“
Co se dalších změn týče, Riot Games odvedli dle mého názoru dobrou práci při úpravách zaměřených na profi zápasy. Jednalo se o hrdiny jako Shen, Lee Sin a další. Také se snaží očividně opět vrátit na scénu naše staré dobré přátele – Caitlin a Gragas. AD carry hráči se již jistě nemůžou dožkat, až budou dostávat oneshot kromě nespočetně dalších také od Gragase.
Kromě výše uvedených také provedli některé vizuální změny a opravy/úpravy zvuků. V tomto směru se zaměřili na hrdiny, kteří v porovnání s těmi novými vypadali zastarale. Tentokrát jimi jsou konkrétně Ahri a Udyr.
Nezbývá nám nic jiného, než se na to vrhnout. Jdeme na to!
Hlavní body aktualizace

Flexibilnější flexibilní fronta – „flex queue“
S příchodem turnaje Clash a jeho systému volného spojování plných pětičlenných týmů bez ohledu na úroveň se Riot Games rozhodli aplikovat stejný přístup i na hodnocené flexibilní fronty. Hráči tak budou moci bojovat o umístění v žebříčku společně s bronzovými borci, vyzyvatelskými výlupky i všemi ostatními.
Šampioni
Lillia – „Plachý květ“
Lillia se dostává do hry v této aktualizaci, tedy v 10.15
Aphelios
-
Q – CRESCENDUM, ČAKRAM
AKTIVAČNÍ DOSAH HLÍDKY:575⇒ 500DOBA PRO AKTIVACI HLÍDKY:0,25 sekundy pro provedení útoku na cíl v dosahu⇒ 0,35 sekundy pro provedení útoku na cíl v dosahu -
Q – INFERNUM, PLAMENOMET
PRŮRAZNOST RUNAANINÝCH PROJEKTILŮ Šipky z Runaanina hurikánu už nezpůsobují poškození všem nepřátelům, kterými projdou (projektily plošného poškození a běžné projektily Inferna mají tuto schopnost i nadále).POČET PROJEKTILŮ PLOŠNÉHO POŠKOZENÍ PŘI KRITICKÉM ZÁSAHU:8 projektilů plošného poškození⇒ 6 projektilů plošného poškozeníPOČET PROJEKTILŮ PLOŠNÉHO POŠKOZENÍ RUNAANINA HURIKÁNU:4 projektily plošného poškození⇒ 3 projektily plošného poškozeníPOČET PROJEKTILŮ PLOŠNÉHO POŠKOZENÍ RUNAANINA HURIKÁNU PŘI KRITICKÉM ZÁSAHU:8 projektilů plošného poškození⇒ 5 projektilů plošného poškozeníAKTUALIZOVÁNODOSAH PROJEKTILŮ PLOŠNÉHO POŠKOZENÍ RUNAANINA HURIKÁNU: Dosah projektilů plošného poškození Runaanina hurikánu je o cca 100 jednotek kratší. -
R – MĚSÍČNÍ HLÍDKA
OPRAVA CHYBY: Už nedojde ke způsobení poškození bez spuštění přebíjecí doby, pokud Aphelios během sesílání schopnosti zemře.
Caitlyn
- ÚTOČNÉ POŠKOZENÍ:
62⇒ 64 - RYCHLOST POHYBU:
325⇒ 330
Fiddlesticks
-
W – BOHATÉ ŽNĚ
LÉČENÍ:Při použití proti poskokům je efektivita snížena na 25 %⇒ Při použití proti poskokům je efektivita snížena na 15 %
Gragas
-
W – OPILÝ HNĚV
ZÁVISLOST POŠKOZENÍ:0,5 síly schopností⇒ 0,6 síly schopností -
R – VÝBUŠNÝ SOUDEK
ZÁVISLOST POŠKOZENÍ:0,7 síly schopností⇒ 0,8 síly schopností
Irelia
-
PASIVKA – IONSKÝ ZÁPAL
BONUS K RYCHLOSTI ÚTOKŮ ZA KAŽDÝ STUPEŇ:8/10/12 % (40/50/60 % na úrovních 1/7/13)⇒ 8/12/16 % (40/60/80 % na úrovních 1/7/13)
Lee Sin
-
W – ZACHRÁNCE
PŘEBÍJECÍ DOBA:12 sekund⇒ 14 sekund
Ornn
-
BRNĚNÍ
36⇒ 33
Rakan
-
PASIVKA – NAČEPÝŘENÁ PÍRKA
PŘEBÍJECÍ DOBA:40–16 sekund (na úrovních 1–17) (pokles o 3 každé 2 úrovně, minimum dosaženo na 17. úrovni)⇒ 40–14,5 sekundy (na úrovních 1–18) (pokles o 1,5 na každé úrovni, minimum dosaženo na 18. úrovni)
Shen
-
PASIVKA – BARIÉRA KI
SÍLA ŠTÍTU:50–101 (na úrovních 1–18)⇒ 70–121 (na úrovních 1–18) (závislost na bonusovém zdraví se nezměnila)
Skarner
-
Q – KŘIŠŤÁLOVÉ SEKNUTÍ
ZÁVISLOST POŠKOZENÍ:33/36/39/42/45 % celkového útočného poškození⇒ 15 % celkového útočného poškození (+ 1 / 1,5 / 2 / 2,5 / 3 % maximálního zdraví cíle)ZÁVISLOST BONUSOVÉHO POŠKOZENÍ:33/36/39/42/45 % celkového útočného poškození (+ 0,3 síly schopností)⇒ 15 % celkového útočného poškození (+ 1 / 1,5 / 2 / 2,5 / 3 % maximálního zdraví cíle) (+ 0,3 síly schopností)TRVÁNÍ BUFFU:4 sekundy⇒ 5 sekundCENA:10/11/12/13/14 many⇒ 15 many -
E – ROZBÍT
NEZDRŽUJ SE:Projektilu se po zasažení nepřítele sníží rychlost letu.⇒ Projektilu se po zasažení nepřítele nesníží rychlost letu.
Swain
-
RYCHLOST POHYBU
335⇒ 325 -
PASIVNÍ SCHOPNOST – HLADOVÉ HEJNO
PŘEBÍJECÍ DOBA:12/9/6 sekund (na úrovních 1/7/13)⇒ 10 sekund (na tuto hodnotu se nyní aplikuje zkrácení přebíjecích dob)OBNOVOVÁNÍ MANY HEJNEM: Havrani už Swainovi neobnovují manu.OPRAVA CHYBY: Swain si už nemůže přitáhnout nepřátele odhozené výbušnými šiškami, které aktivovali oni sami nebo jejich spoluhráči. -
Q – RUKA SMRTI
PŘEBÍJECÍ DOBA:10 / 8,5 / 7 / 5,5 / 4 sekundy⇒ 9 / 7,5 / 6 / 4,5 / 3 sekundyVÝSEČ PROJEKTILU:10 stupňů⇒ 8 stupňůJEDNA RUKA NETLESKÁ: Ruka smrti nyní prochází skrz šampiony. -
W – POHLED IMPÉRIA
DOSAH:3500⇒ 5500/6000/6500/7000/7500POŠKOZENÍ:100/150/200/250/300⇒ 80/120/160/200/240CENA:70/85/100/115/130 many⇒ 70/80/90/100/110 many -
E – NIKDY VÍC
PŘEBÍJECÍ DOBA:13/12/11/10/9 sekund⇒ 10 sekundCENA:60/65/70/75/80 many⇒ 50 many
Thresh
-
W – TEMNÝ PRŮCHOD
PŘEBÍJECÍ DOBA:22 / 19,5 / 17 / 14,5 / 12 sekund⇒ 22 / 20,5 / 19 / 17,5 / 16 sekund
Twisted Fate
-
W – VYBRAT KARTU
PŘEBÍJECÍ DOBA:6 sekund⇒ 8 / 7,5 / 7 / 6,5 / 6 sekund
Yuumi
-
PASIVKA – ŠŤUCH A ŠTÍT
OBNOVENÍ MANY:50–160 (na úrovních 1–18)⇒ 25–100 (+ 8 % maximální many) (na úrovních 1–18)PŘEBÍJECÍ DOBA:20–8 sekund (na úrovních 1–18)⇒ 18–6 sekund (na úrovních 1–18)
Runy
ODPEČETĚNÁ KNIHA KOUZEL
-
ÚVODNÍ PŘEBÍJECÍ DOBA:
240 sekund⇒ 300 sekund -
STROP PŘEBÍJECÍ DOBY:
120 sekund⇒ 150 sekund -
ZKRÁCENÍ PŘEBÍJECÍ DOBY KAŽDOU VÝMĚNOU:
20 sekund za každé jedinečné vyvolávačovo kouzlo⇒ 25 sekund za každé jedinečné vyvolávačovo kouzlo
Předměty
Ostří zloděje kouzel
-
ZÁKLADNÍ REGENERACE MANY:
25 %⇒ 50 %
Mrazivý tesák
-
ZÁKLADNÍ REGENERACE MANY:
50 %⇒ 75 %
Úlomek pravého ledu
-
POŠKOZENÍ:
45 k síle schopností⇒ 50 k síle schopností